Customer Engagement

3. Customer Engagement

Customer engagement begint bij het luisteren naar de klant

Customer engagement betekent eigenlijk klantenbinding. En echte customer engagement begint bij het luisteren naar de klant. Dit kan op basis van online maar ook offline data, welke verzameld worden over de klant. Luister naar wat de klant impliciet en expliciet vertelt op de verschillende kanalen en leer dit te interpreteren. Het verzamelen van deze data en het leren begrijpen kan met behulp van onze andere stappen, en op basis van deze kennis kan er customer engagement plaatsvinden.

Hoe zet je customer engagement goed in?

Wanneer u op de juiste manier kennis hebt verzameld en weet waar uw klant zich mee bezighoudt, kunt u gericht gaan terugpraten. Hierdoor stimuleert u de customer engagement, ofwel klantenbinding. Om het customer engagement process te ondersteunen, zijn er verschillende mogelijkheden. Afhankelijk van de wensen van uw klant. Er wordt een duidelijk profiel opgebouwd per klant en hiermee wordt de precieze behoefte ingeschat. Zo weet u als merk wanneer u bijvoorbeeld een socialmediabericht of een nieuwsbrief naar deze specifieke klant kunt sturen.

De customer engagement oplossingen werken naadloos samen met onze andere oplossingen, waardoor er cross-channel communicatie mogelijk is. Daarnaast vindt deze customer engagement ook realtime plaats. Want alleen hierdoor kan er echte online dialoog ontstaan.

Benieuwd naar wat customer engagement voor u kan betekenen?

ContactVraag informatie aan