Customer Journey

2. Customer Journey

Klantwensen inventariseren en inzichtelijk maken voor processen en campagnes

Dankzij een duidelijke customer journey ziet u in één oogopslag wie uw klanten zijn, wat zij doen en wat zij belangrijk vinden. U kunt met een customer journey de klantwensen inventariseren en ze inzichtelijk maken voor verdere processen en campagnes.

Customer journey in de praktijk

Een customer journey maakt op een prettige manier duidelijk hoe uw klant een bepaald traject doorloopt. Dit kunnen verschillende trajecten zijn, zoals bijvoorbeeld een kooptraject maar ook een onlinetraject, waarbij uw klant op zoek is naar informatie op uw website. De klantreis wordt visueel gemaakt aan de hand vande verschillende contactmomenten en verschillende kanalen. Deze customer journey begint bij het moment waarop uw klant het traject ingaat, bijvoorbeeld bij het bezoeken van uw website, en loopt tot het moment waarop uw klant het traject afsluit, bijvoorbeeld na een aankoop of wanneer uw klant de gewenste informatie heeft gevonden en de website afsluit.

Een goede customer journey maakt heel inzichtelijk waar de mogelijkheden liggen voor het verbeteren van de klantbeleving. Zo kunt u het gehele proces optimaliseren voor maximaal resultaat. Dankzij een customer journey worden interactiemomenten goed geïdentificeerd, krijgt u duidelijk inzicht in de behoeften van uw klant, ziet u groeimogelijkheden vanuit het perspectief van uw klant, kunt u makkelijker inspelen op de context van de klant en uw eigen processen, en kunt u middels de duidelijke contactmomenten werken aan een optimale klantbeleving.

De customer journey is op meerdere processen inzetbaar en geeft u duidelijk inzicht! Bent u benieuwd wat een duidelijke customer journey voor u kan betekenen?

ContactVraag informatie aan