Emailmarketing

8. Emailmarketing

Bouwen aan een duurzame relatie en een stimulans geven aan de verkoop

E-mail bestaat al jaren, maar blijft nog steeds één van meest succesvolle en populairste communicatiekanalen om in te zetten. Dankzij emailmarketing kunt u op het juiste moment de juiste trigger sturen, waardoor u kunt bouwen aan een duurzame relatie en een stimulans kunt geven aan de verkoop.

Hoe kunt u emailmarketing inzetten?

Emailmarketing is een vorm van direct marketing waarbij uw klant e-mails van u ontvangt. Dankzij de juiste emailmarketingcampagnes gecombineerd met marketing automation of machine learning kunt u gepersonaliseerd inspringen op de klantbehoeftes van een unieke klant. En dit alles zonder dat uw marketingteam hier uren aan kwijt is. U kunt namelijk verschillende triggers instellen in het gehele proces, waar u op kunt inspelen met de verschillende tools zoals e-mail marketing.

Naast de snelheid van een e-mail, biedt e-mailmarketing ook een goede mogelijkheid tot evalueren. Dankzij verschillende e-mailsystemen kunt u precies volgen wat er met uw e-mail is gebeurd bij een specifieke klant. Op basis van deze evaluatie en informatie kunt u processen optimaliseren.

U kunt met emailmarketing alles leren uw klant in relatie tot e-mailgebruik. Krijg inzicht in wat uw klant belangrijk vindt, waar uw klant het meest op doorklikt en boven alles: wanneer uw klant het het prettigst vindt om uw e-mail te ontvangen. Dankzij emailmarketing beheert u deze processen tot in de puntjes.

Heeft u vragen over wat emailmarketing voor u kan betekenen?

ContactVraag informatie aanDemo Account Proberen?