Marketing Automation

9. Marketing Automation

Klanten en prospects begeleiden en uiteindelijk loyaal maken

Marketing automation zijn, zoals het woord het al zegt, geautomatiseerde marketingprocessen. Hierbij kunt u denken aan verschillende geautomatiseerde systemen om klanten en prospects te begeleiden door een customer journey en uiteindelijk loyaal te maken. Binnen marketing automation wordt dit gedaan door op het juiste moment bepaalde informatie te sturen. Marketing automation heeft, net als u, het uiteindelijke doel: een conversie behalen.

Hoe werkt marketing automation?

Binnen marketing automation wordt er gebruik gemaakt van verschillende triggers, zoals bijvoorbeeld het aantal minuten dat uw prospect zijn winkelmandje laat openstaan. De marketing automation is hierbij dan het herinneringsbericht dat er producten in het winkelmandje zitten. Dit wordt vooraf bepaald en ingesteld, zodat het bericht automatisch verschijnt na een bepaalde trigger. Dankzij het gebruik van marketing automation kunt u leads en klanten eerder bereiken in hun customer journey, waardoor de kans groter is dat u de klant of lead aan uw merk kunt binden en de kans op conversie vergroot.

Met marketing automation kunt u bijvoorbeeld “gepersonaliseerde” e-mailcampagnes versturen, uw klant een herinnering geven op de webshop, activiteiten van uw marketingteam analyseren, alsook resultaten meten en evalueren. U bent op deze manier veel beter in staat om processen te beheren en te optimaliseren dankzij de juiste informatievoorziening en geautomatiseerde systemen. Dankzij marketing automation werkt uw marketingteam efficiënter en effectiever en behaalt u betere resultaten.

Benieuwd wat marketing automation voor u kan betekenen?

ContactVraag informatie aanGet Marketing Automation